Newsletter

Zapisz się do newslettera
i otrzymaj

100

rabatu

na projekt Twojego domu!

Newsletter

Zostań z nami!
Otrzymałeś

5%

rabatu

na projekt Twojego domu!

Aranżacja domu: jak wydzielić miejsce na gabinet?

Aranżacja domu: jak wydzielić miejsce na gabinet?


Dla wielu osób dom to nie tylko przestrzeń wypoczynku, ale również miejsce pracy. W takim wypadku warto wydzielić pomieszczenie (lub jego część), które zostanie przeznaczone na gabinet. Pozwoli to w komfortowych warunkach wykonywać obowiązki, a także zadbać o tzw. work life balance. Wyodrębnienie gabinetu symbolicznie rozdzieli przestrzeń prywatną od zawodowej. Jak zatem wybrać odpowiednie pomieszczenie do stworzenia miejsca pracy i jak je zaaranżować? Podpowiadamy!

W 2014 roku 4,6% Polaków wykonywało swoje obowiązki zawodowe w domu (dane Eurostatu). Odsetek ten stale rośnie – coraz więcej osób chce bowiem móc decydować o czasie i miejscu swojej pracy. Rynek staje się bardziej elastyczny, a jednocześnie przybywa reprezentantów wolnych zawodów, które wykonują przy użyciu komputera. W większości przypadkach zamiast pracy w kawiarniach lub przestrzeniach coworkingowych – jak w krajach zachodnich – wybierają zacisze swojego domu.

Gdzie urządzić miejsce do pracy?

Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest przeznaczenie na gabinet odrębnego pomieszczenia w odseparowanej części domu – na piętrze lub w części użytkowego poddasza. Będzie to gwarancja spokoju niezbędnego do skupienia się na obowiązkach zawodowych – dźwięki z salonu czy zapachy z kuchni nie będą stanowić czynników rozpraszających.

Dobrym pomysłem okaże się także zaaranżowanie miejsca do pracy na antresoli (przestrzeń taką ujęto np. w projekcie Ametyst). Takie rozwiązanie sprawdzi się zwłaszcza wtedy, gdy w projekcie domu nie przewidziano oddzielnego pomieszczenia na gabinet. Miejsce do pracy będzie znajdować się wprawdzie blisko salonu, ale mimo to zostanie przestrzennie i aranżacyjnie odseparowane od strefy dziennej.

Wybierając miejsce na domowy gabinet, warto również zwrócić uwagę na orientację względem stron świata i nasłonecznienie. Pokój do pracy powinien bowiem mieć zapewniony dostęp naturalnego światła przez większość dnia.

Jak zaaranżować gabinet w domu?

Wystrój gabinetu w dużym stopniu zależy od charakteru wykonywanego zawodu. Inaczej będzie wyglądał pokój do pracy dla kreatywnego designera potrzebującego wielu źródeł inspiracji, a inaczej – dla prawnika, którego obowiązki wymagają dużego skupienia.

W żadnym gabinecie nie może jednak zabraknąć:

Biurko najlepiej ustawić na wprost okna. Zapewni to optymalne doświetlenie miejsca pracy (naturalne światło jest najmniej męczące dla wzroku) oraz sprawi, że promienie słoneczne nie będą odbijać się od monitora komputera.

Przydatne w aranżacji domowego gabinetu okażą się także takie akcesoria jak tablica korkowa czy lampka biurkowa z regulowanym ustawieniem źródła światła.

Zobacz również:

Zapisz się do newslettera

Newsletter

Podaj adres e-mail

1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest "Dobre Domy Flak & Abramowicz" Sp. z o.o. Spółka komandytowa z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 2-4 2) osobą kontaktową w sprawie danych osobowych z ramienia "Dobre Domy Flak & Abramowicz" Sp. z o.o. Spółka komandytowa jest Pełnomocnik ds. Ochrony Danych Osobowych Osobowych - e-mail: odo@dobredomy.pl , nr. tel. 71 352 04 40 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach marketingowych na podstawie art. 6 ust 1 pkt a) RODO. 4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane i przetwarzane   więcej czasu cofnięcia wyrażonej zgody. 5) Pani/Pana dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom przetwarzającym je na zlecenie Administratora, takim jak: agencje marketingowe, dostawcy usług teleinformatycznych, firmy kurierskie, podmioty obsługujące płatności, dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych, podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa 6) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem 7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; 8) podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania oraz wyrażenia powyższych zgód marketingowych uniemożliwi otrzymywanie Newslettera. Jeśli chce Pani/Pan dowiedzieć się więcej na temat przetwarzanych przez nas danych osobowych – zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką Prywatności (https://www.dobredomy.pl/dd_files/File/polityka-prywatnosci-pracowni.pdf)

Dziękujemy

za zapis do newslettera

Ważne informacje

Polecane kategorie