Newsletter

Zapisz się do newslettera
i otrzymaj

100

rabatu

na projekt Twojego domu!

Newsletter

Zostań z nami!
Otrzymałeś

5%

rabatu

na projekt Twojego domu!

Uzyskanie pozwolenia na budowie w Warszawie

Uzyskanie pozwolenia na budowie w Warszawie


Mieszkasz w Warszawie i zastanawiasz się, co trzeba zrobić, żeby uzyskać pozwolenie na budowę domu jednorodzinnego? Sprawdź, jakie formalności są wymagane, a wszystko stanie się prostsze.

Bez dokumentu, jakim jest pozwolenie na budowę, rozpoczęcie prac związanych z postawieniem nowego domu jest niemożliwe. Wydaje się to jedynie szybka formalnością załatwianą przed właściwymi etapami inwestycji, jednak warto odpowiednio zadbać o szczegóły – jest większa szansa, że budowa domu przebiegnie bez większych niespodzianek od początku do końca. O co muszą zadbać mieszkańcy Warszawy, którzy są już zdecydowani na postawienie własnego domu?

Wniosek

Pierwszym krokiem jest pobranie, wydrukowanie i wypełnienie wniosku (znaleźć go można w Internecie na stronie Urzędu Miasta Warszawa). Co musi zawierać wniosek? Przede wszystkim dane osobowe inwestora, czyli imię i nazwisko, dokładny adres, telefon oraz adres e-mail. Takie same informacje będą potrzebne w przypadku pomocnika – oczywiście tylko wtedy, kiedy został on ustanowiony. Następnie należy zaznaczyć, w jakim celu składa się wniosek – najczęściej jest to budowa nowego obiektu, jednak do wyboru pozostają rozbudowa, nadbudowa i odbudowa. Potrzebny jest również dokładny adres działki budowlanej.

Odpowiednie załączniki

Do wniosku należy dołączyć wymagane przez prawo budowlane załączniki. Co się do nich zalicza? Obowiązkowo inwestor musi załączyć cztery egzemplarze projektu budowlanego podpisane przez osobę sporządzającą projekt i posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane, a także oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. To dokumenty obligatoryjne, jednak istnieją także załączniki fakultatywne. To decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, pozwolenie o uzgodnieniu projektowanych rozwiązań w odpowiednim zakresie z właściwym organem administracji architektoniczno-budowlanej oraz specjalistyczna opinia. Przygotowane dokumenty należy złożyć w urzędzie (wraz z dokonaniem niezbędnych opłat).

Czy to na pewno wszystko?

O złożeniu wniosku, organ administracyjny sprawdzi, czy jest on kompletny. Jeżeli czegoś zabraknie, zostaniesz wezwany do uzupełnienia go w ciągu 7 dni od daty otrzymania wezwania. Jeżeli dokumenty nie zostaną doniesione w tym czasie, wniosek nie zostanie rozpatrzony i konieczne będzie złożenie nowego egzemplarza. Działania sprawdzające podejmowane są, kiedy wniosek jest już kompletny.

Sprawdź zmiany

Kiedy można się spodziewać otrzymania pozwolenia? W terminie do 65 dni od złożenia wniosku (prawidłowo wypełnionego). Możliwe jest odwołanie od decyzji – rozpatrzy je wojewoda. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie do 14 dni od daty jej doręczenia.

Uwaga! Od 2015 w życie wchodzą nowe przepisy prawa budowlanego, z którymi warto się zapoznać – zmiany są znaczące i dotykają otrzymywania pozwoleń, jak również samych projektów. O wszystkim przeczytać można w poradniku pracowni architektonicznej Dobre Domy (link).

Zapisz się do newslettera

Newsletter

Podaj adres e-mail

1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest "Dobre Domy Flak & Abramowicz" Sp. z o.o. Spółka komandytowa z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 2-4 2) osobą kontaktową w sprawie danych osobowych z ramienia "Dobre Domy Flak & Abramowicz" Sp. z o.o. Spółka komandytowa jest Pełnomocnik ds. Ochrony Danych Osobowych Osobowych - e-mail: odo@dobredomy.pl , nr. tel. 71 352 04 40 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach marketingowych na podstawie art. 6 ust 1 pkt a) RODO. 4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane i przetwarzane   więcej czasu cofnięcia wyrażonej zgody. 5) Pani/Pana dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom przetwarzającym je na zlecenie Administratora, takim jak: agencje marketingowe, dostawcy usług teleinformatycznych, firmy kurierskie, podmioty obsługujące płatności, dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych, podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa 6) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem 7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; 8) podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania oraz wyrażenia powyższych zgód marketingowych uniemożliwi otrzymywanie Newslettera. Jeśli chce Pani/Pan dowiedzieć się więcej na temat przetwarzanych przez nas danych osobowych – zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką Prywatności (https://www.dobredomy.pl/dd_files/File/polityka-prywatnosci-pracowni.pdf)

Dziękujemy

za zapis do newslettera

Ważne informacje

Polecane kategorie