Newsletter

Zapisz się do newslettera
i otrzymaj

100

rabatu

na projekt Twojego domu!

Newsletter

Zostań z nami!
Otrzymałeś

5%

rabatu

na projekt Twojego domu!

Zmiana dostawcy energii elektrycznej – czy to ma sens?

Zmiana dostawcy energii elektrycznej – czy to ma sens?


Obecnie nie jesteśmy skazani na jednego dostawcę energii elektrycznej. Jeśli uznamy, że oferta innego sprzedawcy działającego naszym terenie jest atrakcyjniejsza od obecnej, możemy bezpłatnie dokonać zmiany.

W związku z pojawieniem się na rynku coraz większej ilości firm oferujących sprzedaż energii elektrycznej powinniśmy pamiętać, że mamy możliwość wybrania spośród nich tej, która najbardziej nam odpowiada pod względem ceny, a także oferty dodatkowej, coraz częściej oferowanej jako bonus od sprzedawcy energii.

Jakiego dostawcę prądu wybrać?

I tak w wypadku Tauron jest to np. usługa Elektryk 24 oferująca darmowy serwis w razie awarii, a Enea proponuje darmową usługę prawnika lub częściowy zwrot opłaconych rachunków (tzw. cashback). Oferta takich dodatkowych możliwości coraz bardziej się poszerza i to nimi dostawcy energii w coraz większym stopniu konkurują o nasze względy.

Dostawcy energii działają jednak w określonych rejonach i nie wszystkie firmy mogą być dla nas dostępne. Dlatego na wstępie należy przeanalizować, które z nich działają w naszej okolicy, i dopiero wtedy przystąpić do porównywania ofert.

Prąd to też towar – zdecyduj, od kogo go kupujesz

Pomocna w wyborze odpowiedniego dostawcy może być np. strona internetowa maszwybor.ure.gov.pl Urzędu Regulacji Energetyki, zawierająca przegląd ofert dostawców energii. Na stronie mamy również do dyspozycji kalkulator cen energii dający nam możliwość nie tylko porównania ceny, lecz także sprawdzenia, jakich oszczędności możemy się po zmianie dostawcy energii spodziewać. Przy przeglądaniu ofert dostawców warto zwrócić uwagę również inne warunki:

Warto również pamiętać, że jeśli zmieniliśmy sprzedawcę, nawet kilkakrotnie, a nie jesteśmy zadowoleni z nowego, mamy prawo wrócić do swojego pierwszego usługodawcy. Ma on (tzw. sprzedawca z urzędu) obowiązek zawrzeć z nami umowę.

Ponadto procedura zmiany sprzedawcy obowiązująca przy kolejnej zmianie jest krótsza i prostsza niż przy pierwszej zmianie. Nie jest konieczne zawarcie nowej umowy o świadczenie usług dystrybucji – obowiązuje dotychczasowa, zawarta podczas pierwszej zmiany dostawcy. Oprócz tego nie ma potrzeby dostosowywania układów pomiarowo — rozliczeniowych (liczników), gdyż zostały dostosowane przy pierwszej zmianie. Z tego powodu warto zainteresować się różnymi możliwościami i wybrać tę, która będzie odpowiadać nam w największym stopniu.

 

 

 

 

Zapisz się do newslettera

Newsletter

Podaj adres e-mail

1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest "Dobre Domy Flak & Abramowicz" Sp. z o.o. Spółka komandytowa z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 2-4 2) osobą kontaktową w sprawie danych osobowych z ramienia "Dobre Domy Flak & Abramowicz" Sp. z o.o. Spółka komandytowa jest Pełnomocnik ds. Ochrony Danych Osobowych Osobowych - e-mail: odo@dobredomy.pl , nr. tel. 71 352 04 40 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach marketingowych na podstawie art. 6 ust 1 pkt a) RODO. 4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane i przetwarzane   więcej czasu cofnięcia wyrażonej zgody. 5) Pani/Pana dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom przetwarzającym je na zlecenie Administratora, takim jak: agencje marketingowe, dostawcy usług teleinformatycznych, firmy kurierskie, podmioty obsługujące płatności, dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych, podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa 6) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem 7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; 8) podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania oraz wyrażenia powyższych zgód marketingowych uniemożliwi otrzymywanie Newslettera. Jeśli chce Pani/Pan dowiedzieć się więcej na temat przetwarzanych przez nas danych osobowych – zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką Prywatności (https://www.dobredomy.pl/dd_files/File/polityka-prywatnosci-pracowni.pdf)

Dziękujemy

za zapis do newslettera

Ważne informacje

Polecane kategorie