Newsletter

Zapisz się do newslettera
i otrzymaj

100

rabatu

na projekt Twojego domu!

Newsletter

Zostań z nami!
Otrzymałeś

5%

rabatu

na projekt Twojego domu!

PROTOKÓŁ PRZEKAZANIA MIESZKANIA – PRZEWODNIK O TYM, JAK USTRZEC SIĘ PRZED NIEDORÓBKAMI.

PROTOKÓŁ PRZEKAZANIA MIESZKANIA – PRZEWODNIK O TYM, JAK USTRZEC SIĘ PRZED NIEDORÓBKAMI.


Wreszcie nadszedł, wyczekiwany z utęsknieniem moment odbioru mieszkania lub domu. Na co zwrócić uwagę, umawiając się z deweloperem na przekazanie mieszkania i jak powinien wyglądać prawidłowo wypełniony protokół przekazania lokalu mieszkalnego?

Spróbujemy odpowiedzieć na te istotne pytania, bowiem właściwie sporządzony protokół przekazania mieszkania, uwzględniający wszystkie wady i usterki, wychwycone w momencie jego odbioru, będzie podstawą do ewentualnych roszczeń, względem wykonawcy/dewelopera.

protokół przekazania mieszkania Protokół przekazania mieszkania

NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODPISUJĄC PROTOKÓŁ PRZEKAZANIA LOKALU

Podczas spotkania z przedstawicielem firmy, od której przejmujemy lokal, z pewnością należy ustalić czy jest on wykonany zgodnie z wcześniej ustalonym standardem wykończenia, a zatem czy dom/mieszkanie ma taką powierzchnię, jaka była ustalona w umowie, czy rozmieszczenie ścian, wymiary poszczególnych pomieszczeń i otworów drzwiowych są zgodne z projektem domu, czy są zachowane piony na ścianach, w tym kąty proste (do precyzyjnego pomiaru pomocny może okazać się zwykły kątownik, poziomica czy dalmierz laserowy). Przy okazji tych pomiarów, należy również sprawdzić jakość tynków – czy nie ma na nich pęknięć, zacieków czy wybrzuszeń. Istotne, z perspektywy przyszłych prac wykończeniowych, będzie także skontrolowanie poziomu i jakości podłóg, a także sprawności i właściwego rozmieszczenia instalacji elektrycznej (w tym gniazdek elektrycznych), wodno-kanalizacyjnej, co, klimatyzacji czy też instalacji centralnego odkurzacza – jeśli taka instalacja została przewidziana.

Do nagminnych wręcz usterek, odnotowywanych w trakcie odbiorów, zaliczyć można uwagi zgłaszane wobec szyb i ram okiennych i drzwiowych, które okazują się być stosunkowo często zadrapane bądź źle osadzone, a nierzadko wręcz nieszczelne. Warto przy okazji przyjrzeć się także parapetom i sprawdzić, czy i one zostały dobrze uszczelnione przy oknie.

Po dokładnej analizie wnętrza lokalu, sprawdźmy otoczenie budynku, w tym dojazdy, parkingi, place zabaw czy chociażby śmietniki. Jeśli umowa sprzedaży obejmuje także powierzchnię garażu upewnijmy się, że przydzielono nam właściwe miejsce, a jego powierzchnia jest zgodna z zapisami umowy.
Pamiętajmy, by odbioru mieszkania dokonywać w ciągu dnia, bo tylko światło dzienne pozwoli nam wychwycić ewentualne zacieki, nierówności i pęknięcia. Przekazanie mieszkania i protokół z jego odbioru, powinny być przeprowadzone dokładnie i bez zbędnego pośpiechu, a już na pewno nie powinniśmy się zgadzać na odbiór mieszkania/domu jeszcze niewykończonego. Jeśli nie jesteśmy pewni tego, czy sami zdołamy wychwycić ewentualne usterki, zwróćmy się po pomoc do fachowców. Na rynku swe usługi w tej dziedzinie oferuje obecnie wiele firm, które posiadając odpowiednią wiedzę i doświadczenie, z pewnością dopilnują wszystkich detali i ocenią jakość wykonanych robót.

protokół przekazania kluczy Protokół przekazania kluczy

Zapisz się do newslettera

Newsletter

Podaj adres e-mail

1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest "Dobre Domy Flak & Abramowicz" Sp. z o.o. Spółka komandytowa z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 2-4 2) osobą kontaktową w sprawie danych osobowych z ramienia "Dobre Domy Flak & Abramowicz" Sp. z o.o. Spółka komandytowa jest Pełnomocnik ds. Ochrony Danych Osobowych Osobowych - e-mail: odo@dobredomy.pl , nr. tel. 71 352 04 40 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach marketingowych na podstawie art. 6 ust 1 pkt a) RODO. 4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane i przetwarzane   więcej czasu cofnięcia wyrażonej zgody. 5) Pani/Pana dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom przetwarzającym je na zlecenie Administratora, takim jak: agencje marketingowe, dostawcy usług teleinformatycznych, firmy kurierskie, podmioty obsługujące płatności, dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych, podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa 6) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem 7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; 8) podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania oraz wyrażenia powyższych zgód marketingowych uniemożliwi otrzymywanie Newslettera. Jeśli chce Pani/Pan dowiedzieć się więcej na temat przetwarzanych przez nas danych osobowych – zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką Prywatności (https://www.dobredomy.pl/dd_files/File/polityka-prywatnosci-pracowni.pdf)

Dziękujemy

za zapis do newslettera

Ważne informacje

Polecane kategorie